Slovník odborných výrazů a zkratek

B2B, B2C

(Business to Business resp. Business to Customer) - zkratka pro obchodní vztahy. V prvním případě, B2B, se jedná o vztah mezi výrobcem a obchodníkem (může se také jednat o vztah obchodníka a obchodníka). B2B řešení nefunguje pro konečné zákazníky, tedy spotřebitele. V druhém případě, B2C, se jedná o vztah mezi obchodníkem a spotřebitelem (např. klasické e-shopy).

Cache

Obsah některých stránek sa z důvodu zrychlení jejich načítání ukládá do paměti prohlížeče. Stránku, která se nemění, nemá smysl stahovat ze serveru znovu. Pokud na ni přijdete znovu, zobrazí se stránka, kterou máte uloženou ve vašem počítači. Cache lze zakázat ve vašem prohlížeči.

CMS

(Content Management System) - systém pro správu obsahu. Jedná se o webové rozhraní, pomocí kterého můžete ovládat vaše webové stránky. Příkladem systému pro správu obsahu může být redakční systém internetového magazínu, který vydává články. Naše Nux CMS je mnohem komplexnější a lze s ním spravovat více oblastí internetového portálu jako je například e-shop, fotogalerii, ankety atp.

CSS

(Cascading Style Sheet) - jazyk určený k formátovaní dokumentu psaném ve značkovacím jazyce. Použitím CSS umí webdesigner vytvořit vizuálně lichotivé webové stránky nebo mobilní aplikace.

Cookies

Malé množství dat, které si webové stránky uloží ve vašem prohlížeči. Jedná se o data o tom, že stránka už byla uživatelem navštívena. Cookies, stejně jako Cache, lze ve Vašem prohlížeči zakázat.

Copywriting

Činnost, při které copywriter vytváří texty, které zaujmou a přilákají potenciální klienty.

Flash

Platforma, ve které se vytvářejí grafické animace, prezentace a hry.

Java

Platforma, umožňující uživatelům na různých operačních systémech používat stejné nástroje (např. aplikace Sejmi.cz).

SEO

(Search Engine Optimization) - zkratka pro optimalizaci pro vyhledavače. Čarovná formulka webových vývojářů v podstatě znamená, že vaše stránky budou optimalizovány tak, že budou vyhovovat vyhledávacím službám a zobrazovat se na nejvyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání. Více o SEO naleznete v článku na našem firemním blogu.

Použitelnost

Na použitelných stránkách se uživatel orientuje jednoduše a provedení nějakého úkonu (například odeslání formuláře) mu nečiní problémy. Více o použitelnosti naleznete v článku na našem firemním blogu.

Přístupnost

Přístupné stránky můžete navštívit na počítači, tabletu, mobilu či jiným způsobem a stránky jsou stále funkční a bezproblémové. Zde je důležité zmínit se o handicapech. I zrakově znevýhodněný uživatel by měl mít možnost přístupu k Vašim stránkám pomocí svých speciálních přístrojů (např. hmatový řádek). Více o přístupnosti článku na našem firemním blogu.

RSS

(Rich Site Summary) - soubor, pro rychlé sdílení novinek a článků mezi serverem a uživatelem.

WYSIWYG

(What You See Is What You Get) - editor (např. webové stránky), ve kterém můžete dokument upravovat a ihned vidíte jak bude vypadat výsledek. Takovým editorem je například MS Word.

XML

XML (eXtensible Markup Language) je obecný značkovací jazyk určen pro výměnu dat mezi aplikacemi.

URL adresa

URL (Uniform Resource Locator) adresa představuje odkaz na webový zdroj, který specifikuje jeho lokalizaci a protokol použitý k jeho získání.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.