FAQ
Zadejte, co hledáte
Number | Name |
---|---|
1 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Nedaří se mi přihlásit do administracetestProsím zkontrolujte na obrázku níže zda zadáváte údaje správně. Pokud se chcete přihlásit, tak vždy musíte vyplnit celé uživatelské jméno (např.: uzivatelskejmeno@domena.cz) a heslo. V případě, že i nadále se nemůžete přihlásit, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk. ![]()
Začátečník
CMS
|
10 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
V CMS zmizelo tlačítko pro nahrávání obrázků či souborůPokud tato situace nastane, tak můžete postupovat následovně: V modulu pro nahrávání obrázků či souborů zvolte nastavení, které se nachazí vedle tlačítek nápověda či obnovit. Po kliknutí na položku nastavení zaškrtněte kolonku „Klasické komponenty“ po pravé straně v sekci „Nahrávání souborů pomocí:“. V tuto chvíli se tlačítko bude zobrazovat správně.
Začátečník
|
11 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Obrázky se pomalu nahrávajíPokud se pomalu nahrávají obrázky, může to být způsobeno nadměrnou velikostí či pomalým připojením k internetu. Proto vždy před nahráním obrázku proveďte kompresi a tím velikost snížíte. Kompresi můžete provést přes stránku: https://tinyjpg.com S touto akcí můžete zrychlit, jak nahrávání obrázků, tak i načítání samotných stránek, kde je obrázek zobrazen.
Pokročilý
CMS Prezentace
|
12 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Nezobrazuje se mi na stránkách obsah nebo jiný prvekSituace mohla být způsobena aktualizací webových stránek či uložením stránek do paměti prohlížeče v předchozím stavu. Zkuste obnovit stránky vymazáním cache, to můžete udělat za pomocíklávesy ctrl + F5 nebo ctrl + r. Pokud situace přetrvává, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk.
Začátečník
Prezentace
|
13 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Je webhosting jako webhosting?V pravém smyslu výrazu webhosting jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru poskytovatele, resp. pronájem prostoru pro webové stránky na cizím zařízení, tak aniž byste museli vlastnit svůj server. Ceny za webhosting se na trhu pohybují od několika korun až po několik tisíc měsíčně. Nux již historicky neposkytuje jen tento technický prostředek jako konkurence, se kterou jsme často srovnáváni, ale i vlastní aplikace a jejich celý ekosystém.
Začátečník
Prezentace
|
14 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Co je to dvoufaktorová autentizace?
Dvoufaktorová autentizace (2FA) s jednorázovým heslem (OTP - One Time Password) zajišťuje vyšší úroveň zabezpečení.
Jakožto odpovědný poskytovatel komplexních služeb
v oblasti internetu a s ohledem na chystanou legislativu
ale především na data, která ve své databázi máte, vám
toto vylepšení velmi silně doporučujeme.
Společnost Nux již v současnosti umí tuto oblast vysoce
profesionálně ošetřit. Na vyšším zabezpečení dat svých
zákazníků máme i svůj vlastní zájem. Hlavním motivem je
chystaná ještě přísnější legislativa o ochraně
osobních údajů*.
Expert
CMS Prezentace
|
15 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Zabezpečení webové prezentace SSL certifikátem
SSL* certifikát zajistí přechod na šifrovaný protokol HTTPS**. SSL certifikáty chrání informace mezi servery a prohlížečem.
Zabezpečují osobní údaje, hesla, čísla účtů, čísla platebních karet a další informace tak, aby byly ochráněny před případnými on-line útočníky.
![]() ![]()
Pokročilý
Prezentace
|
16 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak mohu nastavit v emailu automatickou odpověď?Pro nastavení automatické odpovědi navštivte stránku https://mail.nux.cz/. Na této stránce se přihlaste do své emailové schránky a po přihlášení klikněte na položku nastavení, která se nachází v horním menu po pravé straně. Zobrazí se menu s položkami nastavení, kde zvolte položku Aut. odpověď, po zvolení zaškrtněte políčko zapnuto a vyplňte požadované údaje. Jakmile vyplníte všechny údaje, tak dokončete proces tlačítkem uložit. Jestliže byste chtěli automatickou odpověď vypnout, tak stačí znovu kliknout na políčko zapnout a tím zrušit zaškrtnutí. Pro přehlednější ukázku se můžete podívat na obrázek. Upozornění: Pokud jste nastavili odpověď, tak může fungovat až po 24 hodinovém intervalu.
Začátečník
Email
|
17 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Nechci si pamatovat heslo, lze se přihlásit jinak?Jestliže se chcete přihlašovat jinak než neustálým zadáváním hesla, tak je možné využít aplikaci KeePass v této aplikace si vytvoříte soubor, kterému nastavíte univerzální heslo a do téhož souboru pak již ukládáte svá hesla pro různé aplikace. Můžete to například využít v přihlášení do emailu či CMS. V obrázcích níže můžete vidět, jak nastavit heslo pro jednotlivé aplikace.
Začátečník
|
18 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak mohu změnit heslo?Pro změnu hesla přejděte na adresu https://mail.nux.cz a přihlaste se do svého emailového účtu. Po přihlášení klikněte v horním pravém rohu na položku nastavení, zobrazí se stránka s veškerým nastavení pro emailový účet. Nyní zvolte v levém sloupci položku změna hesla, kde zadejte své aktuální heslo a zároveň heslo nové. Upozornění: Heslo musí mít minimálně 16 znaků. Tlačítkem uložit akci potvrďte.
Začátečník
Email CMS
|
19 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Můžete mi pomoci s řešením problému u mě na pc? (TeamViewer)Ano, takové řešení je možné za pomocí připojení přes vzdálenou plochu neboli programem TeamViewer. Program si můžete stáhnout ze stránky www.teamviewer.com a následně jej nainstalovat. Jakmile máte program nainstalovaný, budeme potřebovat přístupové údaje, jako jsou "ID" a "heslo", které jsou nezbytné pro přihlášení. ![]() Jak postupovat?
Začátečník
|
2 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Design stránek se nezobrazuje správně, případně se zobrazují chybové hláškyPravděpodobně nastala chyba při editaci webových stránek nebo zrovna provádíme aktualizaci redakčního systému. Zkuste znovu načíst stránky či případně vymazat cache v prohlížeči (Ctrl+F5). Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk. Prosím připravte si údaje jako je URL adresa na které se vzhled stránky nezobrazuje správně, údaje o webovém prohlížeči. Pro rychlejší zjištění údajů můžete využít naší aplikaci zjistimi.cz.
Začátečník
Prezentace
|
20 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Nemohu se přihlásit do emailuTato situace může nastat z následujících možností k nimž jsou uvedené i odpovědi.
Pokročilý
Email
|
21 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Zapomenuté hesloPokud jste zapomněli heslo k CMS nebo emailovému účtu, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
Začátečník
Email CMS
|
22 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Mám potíže s emailovým klientemNelze vám standardně aplikace spustit. Navštivte stránky aplikace s nejčastěji řešenými potížemi.
Pokročilý
Email
|
23 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
IMAP a POP3Protokol IMAP (Internet Message Access Protocol) umožňuje prohlížet složky elektronické pošty, je vhodný pokud k emailové schránce přistupujeme z více míst. Přijaté i odeslané e-maily zůstávají na serveru.Protokol POP3 (Post Office Protocol) slouží zejména ke stahování elektronické pošty. Pokud není nastaveno jinak, tak se zprávy následně ze serveru smažou. Je vhodný použít, pokud se nechcete zabývat pravidelnou údržbou a promazávání pošty, nicméně je doporučeno si emaily pravidelně zálohovat.
Začátečník
Email
|
24 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak nastavit filtr proti spamu?Jestliže jsou e-maily označené jako SPAM, pak jen stačí nastavit v poštovním klientovi pravidlo, aby spamy chodily do určené složky. Takové pravidlo nastavte přes https://mail.nux.cz. Přihlaste se do své e-mailové schránky a postupujte dle návodu na obrázku nebo dle následujících kroků.
![]() Tímto jsme nastavili aby se zprávy označené jako spam, přesouvali do námi určené složky v tomto případě s názvem Spam.
Začátečník
Email
|
25 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Plná schránka, jak tomu předejít?Jestliže nastal problém s přeplněnou schránkou, tak jsou dvě možnosti, jak situaci vyřešit. První možností je, přihlásit se na stránky mail.nux.cz nebo do pošotvního klienta např. Outlook a promazat již nepotřebné maily, které skončí ve složce s názvem „Koš“, pak již jen stačí tuto složku vyprázdnit viz obrázek. Druhou možností je navýšit kapacitu e-mailové schránky, v takovém to případě vám pomůže náš obchodní zástupce, který se s vámi domluví na dalších podmínkách. Kontaktovat ho lze na této poštovní adrese: michal.hoffmann@nux.cz ![]()
Začátečník
Email
|
26 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak nastavit automatický podpis emailu ?Nejspíše jste se již setkali ze situací, kdy před odesílání emailu zakončujete text svým podpisem. Tuto funkci lze nastavit automaticky ve vašem emailovém klientu. Nejdříve je nutné se přihlásit do emailového klienta. Následně v pravém horním rohu kliknete na tlačítko Nastavení > Profily > Váš profil. Tato sekce slouží právě k nastavení vašeho automatického podpisu. Při standartním nastavení lze využít pouhé oblasti textu, nicméně emailový klient nabízí také možnost „HTML podpisu“, při kterém se vám spustí editor a vy můžete využít mnoha funkcí jak text upravovat. Po dokončení je nutné kliknout na tlačítko „Uložit“ a zkusit napsat nový email, kde v jeho patičce by se měl zobrazit vámi vytvořený automatický podpis. ![]()
Začátečník
Email
|
27 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Co je Mail Gateway, proč mi chodí spam report?Jestliže máte u nás e-maily, tak jste jistě zaregistrovali, že vám aktivně do schránky chodí spam report. Tento výpis slouží jako přehled zpráv, ve kterém jsou zprávy automaticky vyhodnoceny jako spam a z bezpečnostních důvodů se již nedoručují přímo do schránky, ale zachytávají se přímo na serveru a vy tak máte možnost na základě spam reportu určit, jak se zprávami naložit. Máte na výběr z možností: doručit nebo odstranit zprávu, zařadit odesílatele na „Blacklist“ a rozšířit tak databázi o potencionálně nebezpečné či nežádoucí, případně „Whitelist“, pokud bezpečně víte, že zprávy od odesílatele by měly být doručovány. Jestliže kliknete na „Blacklist“ nebo „Whitelist“, tak vás to přesměruje na Mail Gateway, což je prostředí, kde tyto seznamy můžete spravovat. Co se stane, pokud budete chtít spam report vypnout? Nebudete mít žádnou informaci o tom, že se zpráva nedoručila do schránky. V tomto případě si můžeme uvést příklad: Očekáváte od určitého odesílatele zprávu, ale odesílatel bude vyhodnocen jako spam a zpráva tím pádem již nedoputuje přímo do schránky a vy tím, že jste nechali vypnout spam report nemáte informaci o tom, že by uživatel něco odesílal ačkoli může tvrdit opak. Proto doporučujeme spam report nechat zapnutý. ![]()
Začátečník
Email
|
28 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak využít náš helpdesk? Jaké máte možnosti při zadávání požadavků?Každý z klientů má možnost využít náš helpdesk a to v době od 9:30 do 18:00. Ke spojení lze využít helpdesk linku +420 250 250 555, k tomu aby spojení proběhlo, tak je nutné aby telefonní číslo bylo registrováno v našem systému, pokud číslo registrované není, tak lze využít ke spojení PIN, který má společnost přiřazený. PIN zadáváte po vyzvání v telefonním hovoru, pokud je PIN zadán správně, tak spojení proběhne v pořádku, jestliže je zadán špatně, tak budete znovu vyzváni k zadání. Mezi další možnost kontaktování patří formulář na stránce https:/www.nux.cz/helpdesk/, kde může každý z klientů zadat požadavek nebo napsat na pozadavky@helpdesk.nux.cz. Zadaným požadavkům se budeme věnovat v co možná nejkratším časovém úseku s tím rozdílem, že klienti s uzavřenou servisní smlouvou mají přednostní práva a tím pádem se jejich požadavkům věnujeme prvotně.
Začátečník
|
3 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
V administraci nemohu provádět úkony (vytváření/upravování/mazání stránek/anket/uživatelů atp.)V takovém případě nás kontaktujte přes helpdesk a my problém vyřešíme, pravděpodobně jsou špatně nastavená administrační práva, která vás k těmto úkonům neopravňují.
Začátečník
CMS
|
4 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Změna provedená v administraci webu se mi neprojevila na stránkách.
Pravděpodobně byla stránka načtena do paměti Vašeho prohlížeče. Zkuste nejprve stisknout klávesu "F5", popřípadě "Ctrl+F5".
Pokud se ani v tomto případě nic nezlepšilo, zkuste vymazat mezipaměť Vašeho prohlížeče.
Začátečník
CMS Prezentace
|
5 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Chodí mi příliš mnoho nesmyslných zpráv z kontaktního formulářeNejspíš se jedná o napadení kontaktního formuláře "robotem", který je naprogramovaný tak, aby co nejvíce zahltil e-mailovou schránku, na kterou se požadavky z kontaktního formuláře posílají. V takovém případě nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk a my váš požadavek začneme co nejrychleji řešit. |
6 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Co je URL adresa a kde ji najdu?URL definuje doménovou adresu, lokalizaci na serveru a typ protokolu použitý pro přístup ke zdrojům. ![]()
Začátečník
|
7 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak mohu nastavit emailového klienta (Outlook, Mozilla Thunderbird, Gmail, Mail)?Pro nastavení e-mailového klienta použijte údaje níže rovněž zde naleznete i jak nastavit údaje v jednotlivých e-mailových klientech. Upozornění! Pokud nevíte jaký je rozdíl mezi IMAP/POP3, tak si jej prosím přečtěte zde v FAQ pod názvem „IMAP a POP3“. Základní údajeJméno: Vaše celé jméno Nastavení serveru
Typ serveru: IMAP/POP/SMTP
Obrázkový návod jednotlivých klientů:
Pokročilý
Email
|
8 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak pracovat v redakčním systému?Veškerou dokumentaci, jak pracovat s určitými oddíly naleznete přímo v CMS. Po přihlášení do CMS klikněte v menu nabídce na tlačítko obsah a přejděte na položku dokumentace, veškeré návody naleznete v menu nabídce po levé straně.
Začátečník
CMS Prezentace
|
9 |
URL
Kopírovat URL odpovědi
Jak nás můžete kontaktovat?Kontaktovat nás můžete pomocí kontaktního formuláře, který se nachází na stránce helpdesk, kde musíte vyplnit povinné údaje, jako jsou jméno, příjmení, e-mail, předmět. V případě, že píšete za společnost, tak ji prosím vyplňte do pole organizace.
Začátečník
|
Nenašli jste odpověď na svou otázku?
Kontaktujte nás přes helpdesk.