FAQ

Otázky, na které chcete znát odpověď.

Zkontrolujte si na obrázku zdali zadáváte údaje správně. Pokud se chcete přihlásit, tak vždy musíte vyplnit celé uživatelské jméno
(např.: uzivatelskejmeno@domena.cz) a heslo.

V případě, že i nadále se nemůžete přihlásit, tak nás prosím kontaktujte na adrese helpdesk.

Pravděpodobně nastala chyba při editaci webových stránek nebo zrovna provádíme aktualizaci redakčního systému. Opět zkuste znovunačíst vaše stránky.

Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku, kde nám popište v jakém prohlížeči a operačním systému se to děje a zkopírujte i kompletní URL adresu. My váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.

V takovém případě nás kontaktujte přes helpdesk a my problém vyřešíme, pravděpodobně jsou špatně nastavená administrační práva, která vás k těmto úkonům neopravňují.

Pravděpodobně byla stránka načtena do paměti Vašeho prohlížeče. Zkuste nejprve stisknout klávesu "F5", popřípadě "Ctrl+F5". Pokud se ani v tomto případě nic nezlepšilo, zkuste vymazat mezipaměť Vašeho prohlížeče.

To provedete tak, že při spuštěném prohlížeči stisknete klávesovou zkratku "Ctrl+Shift+Delete" a vyberete možnost vymazat mezipaměť, popřípadě i cookies např. za poslední hodinu.

Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku, kde nám popište v jakém prohlížeči a operačním systému se to děje a zkopírujte i kompletní URL adresu. My váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.

Nejspíš se jedná o napadení kontaktního formuláře "robotem", který je naprogramovaný tak, aby co nejvíce zahltil e-mailovou schránku, na kterou se požadavky z kontaktního formuláře posílají.
V takovém případě nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku a my váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.

URL adresa je přesná webová adresa a zobrazuje přesnou polohu, kde se nacházíte na internetu, něco jako když zadáte poštovní adresu s ulicí, číslem popisným a číslem bytu. Naleznete ji obvykle nahoře ve svém prohlížeči začínat, více na obrázku.

Pro nastavení e-mailového klienta použijte údaje níže. V souborech výše naleznete, jak nastavit údaje v jednotlivých e-mailových klientech.

  • Základní údaje
  • Jméno: Vaše celé jméno
  • E-mail: Váš e-mail
  • Nastavení serveru
  • Typ serveru: IMAP/POP/SMTP
  • Název a adresa serveru: mail.nux.cz
  • Port: 465
  • Zabezpečení: SSL

Veškerou dokumentaci, jak pracovat s určitými oddíly naleznete přímo v CMS. Po přihlášení do CMS klikněte v menu nabídce na tlačítko obsah a přejděte na položku dokumentace, veškeré návody naleznete v menu nabídce po levé straně.

Kontaktovat nás můžete pomocí kontaktního formuláře, který se nachází na stránce helpdesk, kde musíte vyplnit povinné údaje, jako jsou jméno, příjmení, e-mail, předmět, v případě, že máte společnost, tak ji prosím vyplňte do polo organizace.

A následně v popise napiště požadavek. V případě, že chcete zaslat soubor, který například chcete implementovat na stránky, tak klikněte na tlačítko "Vybrat soubor" a následně jej vložte. Pokud chcete urychleně vyřídit požadavek, tak klikněte na expresní požadavek. Veškeré další kontaktní informace naleznete na odkazu výše.

Tlačítko by mělo být stále na svém místě, akorát může být skrytý. Pokud tato situace nastane, tak můžete postupovat následovně: V modulu pro nahrávání obrázků či souborů zvolte nastavení, které se nachazí například vedle tlačítek nápověda či obnovit. Po rozkliknutí zaškrtněte políčko "klasické komponenty" po pravé straně v sekci "Nahrávání souborů pomocí:". V tuto chvíli by se tlačítko mělo zobrazovat správně.

Pokud se pomalu nahrávají pomalu, tak to může být způsobeno například příliš velkou velikostí obrázku či pomalejším připojením k internetu.
Pokud má obrázek velkou velikost, tak jej můžete provést kompresí a tím velikost obrázku snížit a zároveň zrychlit nahrávání obrázků, ale i nahrávání stránek do webové prohlížeče.

Velikost obrázků můžete provést přímo v cms. Když nahrajete obrázek do modulu obrázky, tak klikněte na obrázek pravým tlačítkem a zvolte změnit rozměry, tímto nástrojem můžete změnit i velikost souboru.

Situace mohla být způsobená aktualizací webových stránek či uložením stránek do prohlížeče v předchozím stavu. Zkuste obnovit stránky vymazáním cache, to můžete udělat tlačítky ctrl + F5 nebo spustit stránky v jiným prohlížeči. Pokud situace přetrváva, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku.

V pravém smyslu výrazu webhosting jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru poskytovatele, resp. pronájem prostoru pro webové stránky na cizím zařízení, tak aniž byste museli vlastnit svůj server. Ceny za webhosting se na trhu pohybují od několika korun až po několik tisíc měsíčně. Nux již historicky neposkytuje jen tento technický prostředek jako konkurence, se kterou jsme často srovnáváni, ale i vlastní aplikace a jejich celý ekosystém.

Dvoufaktorová autentizace (2FA) s jednorázovým heslem (One-time password (OTP)) zajišťuje vyšší úroveň zabezpečení.

V dnešní době je, víc než kdy dříve, nesmírně důležité odpovědně řešit zabezpečení dat a informací tak, aby se k nim (vždy a odkudkoliv) dostali pouze ti uživatelé, kteří k těmto mají patřičná oprávnění. Ve většině společností je v současnosti přístupovými informacemi pouze uživatelské jméno a heslo. Oproti standardnímu ověřování tak 2FA doplňuje přihlášení uživatele pomocí jména a hesla použitím dalšího prvku (dalšího kódu), který si uživatel nemusí pamatovat, ale má ho při sobě. Zařízení, které tuto službu umožňuje, může mít podobu aplikace v mobilním telefonu, která generuje kód, jenž není bez vlastnictví zařízení možné jinak zjistit. Tyto dva faktory - „něco, co uživatel zná“ (tedy klasické heslo) plus „něco, co uživatel vlastní“ (typicky mobilní telefon) pak společně poskytují násobně dokonalejší zabezpečení. Významnou výhodou OTP hesel je i jejich náhodnost, nelze je předvídat ani znovu použít. Výsledkem 2FA OTP je pak mnohem vyšší ochrana firemních dat před slovníkovými útoky, zneužitím přístupových údajů a jinou formou kyberzločinu. Je velice nepravděpodobné či tak složité, aby si někdo zjistil uživatelské jméno a heslo uživatele a ještě mu zcizil zařízení, které generuje kód. I v případě, že by se mu tak podařilo, má útočník velmi málo času na získání informací. Jednorázové heslo má velmi krátkou dobu životnosti (30 sekund).

OTP tak řeší starosti s:

  • použitím statických hesel, která lze zneužít.
  • opakováním již jednou použitého hesla.
  • hesly obsahující data specifická pro daného uživatele jako je např. jméno nebo datum narození.
  • deriváty hesel jako jsou např. „heslo01“,“heslo02“, atd.
  • uživatelskými hesly, která obecně nesplňují základní podmínky bezpečného hesla (pod osm alfanumerických znaků)

Jakožto odpovědný poskytovatel komplexních služeb v oblasti internetu a s ohledem na chystanou legislativu ale především na data, která ve své databázi máte, vám toto vylepšení, velmi silně doporučujeme. Společnost Nux již v současnosti umí tuto oblast vysoce profesionálně ošetřit. Na vyšším zabezpečení dat svých zákazníků máme i svůj vlastní zájem. Hlavním motivem je chystaná ještě přísnější legislativa o ochraně osobních údajů*.

Dočetli jste až sem a dospěli jste k názoru, že i vaše data a IS si zasluhují takovouto zvýšenou ochranu a aktivaci služby 2FA OTP? Je pro vás námi poskytované řešení (web, e-shop, atd.) stěžejní součást byznysu? Vyžádejte si co nejdříve aktivaci 2FA OTP. Za jednorázovou platbu vám 2FA OTP obratem zařídíme. Těm z vás, kteří s námi máte uzavřenou servisní smlouvu, se další náklady spojné s podporou 2FA se toto po aktivaci stane součástí smlouvy.

* Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, angl. General Data Protection Regulation neboli GDPR), které výrazně zvýší ochranu osobních dat občanů a platit začíná už od 25. května 2018. GDPR představuje nový právní rámec ochrany osobních údajů v celém evropském prostoru. Cílem je hájit co nejvíce práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR se týká všech firem a institucí, ale i jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů.

SSL* certifikát zajistí přechod na šifrovaný protokol HTTPS**. SSL certifikáty bezpečně chrání informace mezi servery a prohlížečem. Zabezpečují osobní údaje, hesla, čísla účtů, čísla platebních karet a další informace tak, aby byly ochráněny před případnými on-line útočníky.

Zjednodušeně řečeno certifikát, jeho veřejný klíč a certifikační autorita jsou užity k vytvoření důvěrného vztahu mezi koncovým klientem a serverem a zároveň je toto vše použito k zabezpečení (zašifrování) přenášených dat po síti Internet.

Co aktivací získáte?

  • V tom nejmenším se zbavíte varování prohlížeče, že stránky nejsou zabezpečeny – viz obrázek.
  • SSL certifikát
    SSL certifikát
  • Dále získáte kladné body ve vyhledávání. Společnost Google už před časem oznámila, že začala sledovat přítomnost SSL certifikátu na webu a hodnotí ji jako kladný SEO faktor.
  • V neposlední řadě budete mít mnohem vyšší míru jistoty, že vaše webové stránky a přenášené informace jsou bezpečné a šifrovány.


Jak na to?
V případě vašeho zájmu nám dejte vědět, certifikát pro vás rádi zajistíme. O nepatrnou částku se měsíčně zvýší platba, kterou fakturujeme za službu webhosting.

* SSL - Secure Sockets Layer je protokol, resp. vrstva vložená mezi vrstvu transportní a aplikační, která poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a autentizaci komunikujících stran.
** HTTPS - Hypertext Transfer Protocol Secure je v informatice protokol umožňující zabezpečenou komunikaci v počítačové síti.

Ano, takové řešení je možné za pomocí připojení přes vzdálenou plochu neboli programem TeamViewer. Program si můžete stáhnout z této adresy www.teamviewer.com a následně si jej nainstalovat do počítače. Jakmile máte program nainstalovaný, tak budeme potřebovat vědět přístupové údaje, jako jsou "id" a "heslo", tyto údaje jsou nezbytné pro přihlášení.

Po sdělení údajů můžeme problém řešit. Prosíme toto řešení využívat jen při vážných situacích.

Slovník odborných výrazů a zkratek

B2B, B2C

(neboli Business to Business resp. Business to Customer) je zkratka pro obchodní vztahy. V prvním případě, B2B, se jedná o vztah mezi výrobcem a obchodníkem (může se také jednat o vztah obchodníka a obchodníka). B2B řešení nefunguje pro konečné zákazníky, tedy spotřebitele. V druhém případě, B2C, se jedná o vztah mezi obchodníkem a spotřebitelem (mapř. klasické e-shopy).

Cache

Ve vašem počítači je místo, kam se ukládá obsah některých stránek (záleží na nastavení počítače). Je to z toho důvodu, aby se stránky, které se často neaktualizují načítali rychleji. Stránku, která se nemění, nemá smysl stahovat ze serveru znovu, takže pokud na ni přijdete znovu, tak se vám zobrazí stránka, kterou máte uloženou ve vašem počítači. Načtení stránky je tak výrazně rychlejší. Cache lze zakázat ve vašem prohlížeči.

CMS

(neboli Content Management System) je zkratka systému pro správu obsahu. Jedná se o webové rozhraní, pomocí kterého můžete ovládat vaše webové stránky. Příkladem systému pro správu obsahu může být například redakční systém internetového magazínu, který vydává články. Naše Nux CMS je komplexnější a lze s ním spravovat více oblastí internetového portálu jako je například e-shop, fotogalerii, ankety atp.

CSS

(neboli Cascading Style Sheet) - je stylovací jazyk, který určuje prohlížečům, jak se mají zobrazit webové stránky. CSS se připojuje k HTML dokumentu, ve kterém je obsah. V CSS se definujforma.

Cookies

je malé množství dat, které si webové stránky uloží ve vašem počítači, aby věděla, že už jste stránky navštívil - může si tam ukládat více informací o návštěve. Cookies, stejně jako Cache, lze ve vašem prohlížeči zakázat.

Copywriting

je činnost, při které copywriter vytváří čtivé texty, které zaujmou a přilákají potenciální klienty. Texty na webových stránkách jsou specifické tím, že musí zaujmout klienty, ale také se musí brát ohledy na vyhledávače.

Flash

je platforma, ve které se vytvářejí grafické animace, prezentace a hry.

Java

je platforma, kvůli které můžou uživatelé na různých operačních systémech používat stejné nástroje (např. aplikace Sejmi.cz).

SEO

(neboli Search Engine Optimization) - je zkratka pro optimalizaci pro vyhledavače. Čarovná formulka webových vývojářů v podstatě znamená, že vaše stránky budou upraveny (optimalizovány) tak, že budou vyhovovat vyhledávacím službám a díky této úpravě (optimalizaci) se budou zobrazovat na nejvyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání. Více o SEO naleznete v článku na našem firemním blogu.

Použitelnost

za použitelné stránky se dají považovat takové stránky, na kterých se uživatel orientuje jednoduše a provedení nějakého úkonu (například odeslání formuláře) mu nečiní žádné problémy. Více o použitelnosti naleznete v článku na našem firemním blogu.

Přístupnost

přístupné stránky jsou takové, které můžete navštívit na počítači, v tabletu, v mobilu či jiným způsobem a stránky jsou stále funkční a bezproblémové. S přístupnosti se pojí slovo handicap. Každý uživatel, i handicapovaný, by měl mít přístup k vašim stránkám pomocí svých speciálních přístrojů např. hmatový řádek pro nevidomé. Více o přístupnosti článku na našem firemním blogu.

RSS

(neboli Rich Site Summary) - je soubor, který umožňuje rychlé a efektivní sdílení článků a novinek mezi serverem a uživatelem.

WYSIWYG

(neboli What You See Is What You Get) - je editor (nejen) webových stránek, ve kterém můžete dokument upravovat a ihned vidíte jak bude vypadat výsledek. Takovým editorem je například MS Word.

XML

Je zkratka pro rozšiřitelný značkovací jazyk. XML je obecný značkovací jazyk a je určen pro výměnu dat mezi aplikacemi. Typickým XML formátem je např. HTML či RSS.

URL adresa

Je internetová adresa. Každá adresa je unikátní. Naleznete ji v prohlížeči nahoře.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.