filipb

14.01.2019

Jak zvýšit sledovanost své webové prezentace? (1/3)

V tomto nuxím rychlotipu si popíšeme techniky, jak zvýšit návštěvnost. Nejdříve projdeme možnosti, jak webovou prezentaci analyzovat a s tím spojené faktory, které mohou mít vliv na návštěvnost i rychlost webové prezentace. Po analýze se můžeme pustit do optimalizace.

Analýza

Je to jedna z nejdůležitějších akcí, která se musí provést ještě předtím, než začneme optimalizovat webovou prezentaci. Proč? Protože potřebujeme identifikovat, zda nemá prezentace chyby, jestli obsah je správně zvolený či má dobře vedenou reklamu.

Je plná řada faktorů, které mají na stránku vliv. V případě, že se nechcete zabývat dlouhou analýzou a optimalizací, tak se s námi spojte a my zapojíme efektivní nástroje pro správnou optimalizaci.

Kód a soubory

Výše v uvedeném textu jsem zmínil chyby, ty jako takové ve většině případů kontrolují ti, co web sestavují. Postupem doby vznikají nové procesy, to znamená, že co se používalo kdysi a bylo to správně, tak se již teď používat nemusí. Časté chyby také bývají, že nějaké soubory chybí a různé prvky na stránce nepracují potom správně.

Soubor může někdo omylem smazat nebo je brán z externího zdroje, který nemusí existovat. Veškeré tyto chyby mají vliv na rychlost webu, funkci prvků na stránce a to vše má vliv i na zákazníka. Jak problém identifikovat? Pokud jej chcete identifikovat, že na vaší stránce je nějaká chyba, tak se můžete podívat do konzole v prohlížeči (v tomto příkladu budeme používat chrome).

Klikněte pravým tlačítkem myši libovolně na obsah stránky a zvolte prozkoumat, otevře se konzole, kde můžete a nemusíte vidět červený kolečko s bílým křížkem v pravé části konzole. Pokud křížek existuje, znamená to, že je někde na stránce chyba. Doporučuji v tomto případě vyhledat odborníka, případně nás můžete kontaktovat.

Odkazy

Když již budete dělat kontrolu, tak se zaměřte také na odkazy, zda jsou stále funkční i to má vliv na rychlost a zákazníka. Odkaz po odkazu můžete zkontrolovat např. přes aplikaci Xenu s tím, že přesnost měření je odhadem 90%, existují i modernější nástroje, jako jsou Google Search Console a další víceméně zpoplatněné.

Nefunkční odkazy se nejvíce vyskytují v často vkládaném obsahu, což jsou třeba novinky, blog, produkty. Odkazy, které jsou nefunkční, můžete například nahradit.

Prostředí

Pozor! Jestliže se načítají velmi pomalu stránky, tak to může být ovlivněno mnoha aspekty, zmínili jsme kód, nefunkční odkazy, chybějící soubory a ještě můžeme zmínit prostředí. Tím může být poskytovatel internetového připojení, pomalý počítač (způsobeno například viry nebo jinými faktory). Stránky se pokuste testovat na více počítačích i ve více prohlížečích, můžete tím tak předejít mnoha problémům do budoucna.

Kontrola návštěvnosti

Dalším velmi známým a populárním nástrojem je Google Analytics. Prvním krokem, který u tohoto nástroje budete řešit, tak je nasadit měřící kód na stránky, rovněž pokud to nezvládnete sami, tak kontaktujte odborníky. Případně nás přes kontakt na naší stránce.

Obsah – popis stránky

Je základním kamenem každé webové stránky, zobrazuje například to, co daná stránka zobrazuje. Zároveň se zobrazuje ve vyhledávání. Tento popis může být nastavený jako jednotný, to znamená, že pokud odkážeme na jakoukoliv stránku na našem webu, tak se bude zobrazovat stále stejný popis.

Na druhou stranu pokud prodáváme produkty, služby či píšeme články, tak je lepší mít pro každou stránku originální popis a nikoli popis pouze stránky společnosti. Co to znamená pro zákazníka? Pokud by zadal do vyhledávání nějaký název produktu či služby, tak se mu zobrazí přímo produkt z dané společnosti i s popisem. Tyto popisy vám mohou nastavit i ti, co web sestavují. V případě, že máte zájem o takový detailní popisy na stránky a to včetně sociálních sítí, tak se na nás prosím obraťte.

Sdílet příspěvek:
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.